Другий крок. Хоботок. -Отже ми з тобою дійшли висновку, що на невеличкий відстані ти можеш щось відчувати. Але того замало, нам потрібне ще дещо. Наприклад, ти ж не можеш встромити носа у горнило, як куеш зализо, або зварюєш дві залізяки, щоб зрозуміти чи вже придатне воно до поковки або зварювання. Для таких потреб є інші способи! і тут ми повертаємось знов до капелюха, до українського солом`яного капелюха, званого «брилем». Але не зовсим до ньго, бо тепер щоб вивчити бриль, тре вичити «хобот», або «хоботок», такий точно як у бджоли, для збирання меду, або у слона. Зпочатку зроби знов усю ту вправу, коли відчуваєш смак та запах хліба на відстані у довжину двох долонь. Починаючи від ножа й закінчуючи хлібом. Зробив? Гарад. Далі таке. Зроби з долонь таке коло, якби ти тримав якусь трубу або бревно, охоплюючи то бревно з обох боків. Тепер оте коло з долонь піднеси до лиця, до лоба, носа та рота. Середина того кола. Щоб прийшлася десь на ніс, але не торкайся пальцями до лиця. Коло з рук стоїть великими пальціями до лиця. Тепер теє коло рухай вперед-назад, не торкаючись руками лиця, на відстань до тієї точки де відчував смак хліба. Інакше, від тієї відстані де ти чуєш переддотик рук до лиця, хоч ще не доторкнувся, до того місця де чув смак хліба. Таких рухів тре зробить десь 5-10. Ось так і тепер прибери руки від лиця. Що ти відчуваєш перед лицем? - Ну… така як труба стирчить, щось таке вперед від лоба, рота й носа. Ну від лиця та вперед. Схоже на… а! схоже на хобот, тілько прямий! -Звісно. Так і має бути. Тепер візьми купку цукруна долоню й підніми руку, щоб цукор був нижче і трохи далі від того твого «хобота». І тепер тягни той хобот до цукру. Та не питай як! Тягни і все! То твої відчуття й вони повинні підкорятися тобі, ти просто відчуваєшь що той хоботок став довшим та трохи викривився. Витягнувши хоботок ти повинен чути як він торкаеться цукру. Є? Добре. Що коїться у носі? -Та якийсь запах, ніби й солодкий. Діду, так я ж знаю що то цукор, мабуть я собі то вигадую? -Да? Ти диви… якой одначе «самокрітічний». Ну то спробуй його на нюх, чи є в нього запах і чи такий самий він? -Зараз. Діду, немає ніякого запаху! -От біда, запаху нема…це ж тре таке. А ну знов хоботом? -Є. -Ну…? - То як це, хоботом є запах, а насправді нема? -Слухай, хто в нас селюк, а в кого з нас дві вищіх освіти? Сиди, думай. У тому й хитрість, що так працює Тяма. Ти отримуєш ті відчуття, які б дали тобі змогу з`ясувати з чим ти маєш справу. Наприклад, ось тобі три склянки. Порожня й дві з водою. Одна вода гаряча, інша холодна, тільки з колодязя. Залізь отим своїм хоботом по черзі у кожну склянку, та декілька разів по колу, послідовно в кожну і знов по колу. Тепер скажи, будь ласка, чи є відмінність у відчуттях при дотику хоботом до нутрішності кожної склянки. Чим вони відрізняються, у чуттях при дотику хоботком? На вагу, плотность, температуру, легкість та інше? Мені не відповідай, в кожного інакше й по своєму, відповідай собі. О! По очах видно, щось відчув и зараз згадуєшь. Тепер сам собі розповіси ці відчуття, а я підготую вправу далі. Ось тобі ті ж самі три склянки. Але зараз тобі не видно що в них всередині. По друге, там де гаряча вода, не видно чи йде пара, тож на зір тобі їх не відрізнити. Я їх поміняв місцями, хехе… а можливо й ні. Тепер торкнися хоботком середини кожної склянки, декілька разів кожної по колу, та відповідь твоя має бцти така: тут я відчуваю, якби порожня склянка, тут як з гарячєю водою, а тут відчуваю таке, як з холодною. Зрозумів? Як це все промовив, встромляєш пальця у склянку, та перевиряєш свої відчуття. Працюй. -Так, зараз…оце перша, друга, третя…ще раз, знов… ну здеється співпадає перший досвід з другим. Так, тепер перевіряю пальцем…хм…точно, порожня де порожнє, гаряча тут, холодна теж! -Так ти вигадуєш чи нє? -Е… а ще раз можна? -Та хоч десять разів. Закрий очі, зараз поміняю. -Так, перша, друга, третя… по колу…ну так, отут порожня, тут гаряча, тут холодна. Перевиряю… о, помиливсь… холодну й гарячу сплутав. -Але порожню помітив. Так і це добре, бо вода скільки стоїть? Холодна грііється, а гаряча навпаки. Тобто, вже якби й не сильно вигадуєшь,га? Ну, якщо вже й не вигадуєш, то зробимо таке. Підійди до оцього дерева й встроми той свіх хобот всередину стовбура. Так, тепер прислухайся та зосердься на відчуттях, хоча й на Почуттях також. Треба десь хвилин зі п`ять. -Щось таке, ніби біжить знизу догори. -Нє.. нє … ти не вигадуй, зараз весна, авжеж біжить. - Але ж я відчуваю! - Так ти відчуваєш чи таки все ще вигадуєш? - Ну, мені здається. Що в данному випадку – відчуваю. - Молодець, добре. У деяких речах важко відрізнити де ти вигадуєш, а де дійсно насправді відчуваєш, тому завжди ти маєш бути насторожі. Ось тобі маленьке випробування. Як відчув, що воно там всередині біжить, то зосередься на вухах. Є щось? -Діду, а хто співає в лісі? - Зараз? Ніхто. -Як ніхто? Я чую, хтось співає! - Притули вухо до дерева. Що? -О! Так от хто співає! - Ну нарешті. А шо то за спів? Розкажи. Де він знаходиться? -Спів якби й в голові, але я розумію, що йде він з дерева, тай ніби й чути його всередині самого дерева. Голос жіночій, але слів не розумію, якби співають українську пісню, українською мовою, але чомусь самі слова не зрозумілі. -Ну нарешті, то мабуть з тебе щось і вийде, може ти й не зовсім дурний. Можу красиво розповісти тобі байку, що то співає Душа дерева. Ніхто не знає чи так воно насправді чи нє, але від тих співів пійшли байки про людей в деревах та мавок. - А можна я ще послухаю, дуже приємно та якось заплакати тягне, хоч пісня й не сумна. -Слухай. То вже твоя душа ридає. Сиди. Потім прийдеш. Наступний крок. Бриль.
|